Jo monta päivää on mennyt juhlia suunnitellessa. Pikkusiskoni valmistuu lähihoitajaksi ja järjestämme hänelle tietenkin valmistujaisjuhlat. Toisen siskoni koti on varattu juhlapaikaksi ja minulle jää pääosin tarjoilujen valmistaminen. No, kermaperunat tilasimme ystävän äidiltä ja possun ulkofileet paistetaan juhlapaikassa siskoni toimesta heti aamusella. Minä teen huomenna broilerisalaattia, waldorfin salaattia ja vihreän salaatin. Tänään olen jo laittanut kotikaljaa käymään ja kotijuustoa pitäisi myös tehdä huomenna iso satsi. Niin ja kakkupohjia olen tänään paistanut kaksi, ne täytän huomenna ja koristelen lauantaina.

Ei noista ruuista niin kova työ ole, mutta vaikeaa on ollut miettiä mitä kaikkea juhlapaikalla tarvitaan ja mistä ne kaikki (esim. astiat) saadaan. Eilen ja tänään ole hakenut erinäisiä tarvikkeita ja ruokaa kaupasta kärrykaupalla. Toivottavasti mitään ei puutu, ettei huomenna enää tarvitse mennä kauppaan. Ai niin, pitäähän sitä huomenna sitten leipoa sämpylöitä juuston herasta ja mallasleipää kaljamaltaistakin... Eli en tosiaan ehtisi kauppaan. Kylälle toki pitää lähteä. Siskolle pitää toimittaa lautasia ja ruokailuvälineitä viime tipassa, kun taidamme tarvita niitä vielä huomenna kotona.

Oih, mitähän olen unohtanut..? No lauantaina se viimeistään selviää =)  Toivottakaa onnea, yritän saada tänne edes joitain kuvia tarjoiluista ja erityisesti kakun koristeista, joita askartelin marsipaanista viikonloppuna.