Nyt kyllä olen todella yllättynyt miten hienon värisiä noista viimeisimmistä pipoista tuli. Varsinkin kun yritin hävittää niihin sitä sinapinväristä hahtuvaa. Toisessa se on yhdistettynä valkoiseen, toisessa mustaan hahtuvaan. Ja tämä on lopputulos:

20769.jpg

Näiden jälkeen olen edistynyt seuraavan pipon kanssa jo näin pitkälle:

20770.jpg

Tästä tuleekin eka aikuisten kokoinen pipo sinne myyjäisiin. Taidan muuten kallistua pipon hinnan suhteen tasasummaan 10 euroa. Eipähän tarvitse pelata vaihtorahojen kanssa niin paljon kuin jos hinta olisi sen 12 euroa tai aluksi ajattelemani 8,50 euroa.

Niin, olenhan minä jotain muutakin tänään tehnyt kuin kutonut. Olisin tietty mieluummin kutonut koko päivän, mutta pakkohan noita lapsia on ruokkia. Pari kertaa olen siis tehnyt lämmintä ruokaa ja muutaman kaakaomukin lisäksi lämmittänyt. Ja kyllähän tuo pienin vaatii muutakin huoltotoimenpidettä kuin ruuan eteensä. Olen mm. nukuttanut Helinän päiväunille ja tunnin päästä kun Hempula yritti nousta sängystään siirryimme yhdessä isoon sänkyyn. Minä torkuin siinä vieressä tunnin ja Helinä jatkoi minun noustuani vielä tunnin! Taisi tulla päiväuniennätys nappulalle.

Ja aamulla vasta kumma juttu tapahtui. Helinällä oli kesällä tapana nyppiä tästä kannettavastani näppäimet irti aina kun vain pääsi käsiksi koneeseen. Kerran oli reilu puolet nappuloista irti, enkä lopulta löytänyt mistään yhtä sellaista pientä valkoista muovilenksua, joka näppäimen alle kuuluu. Tai itse asiassa siellähän on jokaisen nappulan alla kaksikin pientä valkoista lenkkiä, jotka kiinnitetään ensin toisiinsa ja sitten tuonne näppäimistön pohjaan ja näppäin sitten siihen päälle. (Opettelin tuon yhdistämisen ja kokoamisen silloin eka kerralla kun Helinä iski koneeseeni.)
Niin ja se aamun tapaus oli se, kun huomasin Helinällä jotain suussa. Ja siellähän oli sellainen pieni lenkki. Olen kesästä asti säästänyt pöydän laatikossa yhtä lenkkiä ja B-näppäintä, koska sitä toista lenkkiähän ei koskaan löytynyt. Nyt kuvittelin Helinän hakeneen lenkin sieltä minun laatikostani, mutta ei sittenkään. Laatikostani löysin toisen lenkin ja B-näppäimen ihan niin kuin pitikin. Helinällä oli se kuukausia kadoksissa ollut lenkki, joten nyt minulla on taas täysi näppäimistö!

Mutta missä ihmeessä tuo reilu 1,5-vuotias on voinut pitää sellaista pientä osaa säilössä näin kauan? Ja minähän olen siivonnutkin täällä lähes viikottain...

Tässä velmu itse

20772.jpg